Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare som pratar i telefon.

Få koll på yrket

Här får du veta mer om arbetsuppgifter, lön och jobbmöjligheter i olika delar av landet. Du får också koll på vad som krävs i form av utbildning och personliga förmågor för att passa för yrket.

Varje yrke är unikt

Vi har alla många förmågor som vi använder för att kunna utföra olika arbetsuppgifter. Här är exempel på förmågor som behövs inom det här yrket.

  • Flexibel

    Kundtjänstmedarbetare hanterar många olika slags ärenden. Hjälpen man ger ska även anpassas efter varje kunds behov. På så sätt är det positivt om man är bra på att hantera förändringar och kan anpassa sitt arbetssätt.

    Se fler yrken med samma förmåga

  • Kommunikativ

    Som kundtjänstmedarbetare är man ständigt i kontakt med olika kunder som behöver hjälp med ärenden. Det hjälper därför att kunna anpassa kommunikationen efter olika ärenden och göra sig förstådd på bästa sätt.

    Se fler yrken med samma förmåga

  • Serviceinriktad

    Att ge bra service till kunderna är en av de viktigaste delarna i kundtjänstmedarbetarens jobb. Därför är det bra att snabbt kunna uppfatta de behov som finns hos kunden och förstå vad som behöver göras.

    Se fler yrken med samma förmåga

Lediga jobb just nu

Till Platsbanken

Upptäck utbildningen

Till utbildningar

Kolla upp ett yrke

Se lön, arbetsuppgifter och möjligheter till arbete. Sök bland 300 yrken.

Hitta din väg framåt!

Hur nöjd är du med tjänsten?

Välj från inte alls nöjd till mycket nöjd