
IT-specialist med fokus på ekonomiprocesser och automatisering
TF Bank
Systemtestare/Funktionstestare
Kommun: Borås
Korta fakta om jobbet
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
- Systemtestare/Funktionstestare - erfarenhet efterfrågas
Om jobbet
Nu finns chansen att söka ett av västsveriges roligaste jobb där man får hänga både med finans och IT-folk, ta fram lösningar som förenklar vardagen för våra medarbetare.
TF Bank tillhandahåller kreditkort och betalningslösningar runt om i Europa. TF Bank har över över 350.000 aktiva kreditkortskunder i Tyskland, Norge, Österrike, Spanien och Italien. Under varumärket Avarda hanterar vi över 13 miljarder betalningar om året åt många av nordens största e-handlare.
För att hålla ordning på varje enskilt köp och se till att varje öre hamnar rätt måste varje transaktion passera genom våra affärs- och ekonomisystem. Betalningar ska bokföras och stämmas av. Handlare ska betalas och kunder faktureras.
Allt detta flödar genom bolagets huvudkontor i Borås där vår ekonomifunktion och IT-förvaltning är placerad. Nu söker vi en kreativ smartskalle som hjälper oss att öka graden av automatisering i våra betal- och bokföringsflöden.
Du kommer att fokusera på våra finansiella processer – förbättra våra dagliga finaniella processer – betalningar, avstämningar, bokföring, fakturahantering, filintegrationer, rapportering, etc.
I det dagliga kommer du att
- Arbeta i gränslandet mellan våra IT/Produktteam och ekonimavdelningen för att utreda fel och driva förbättrings- och automatiseringsarbete för att reducera mängden manuellt arbete.
- Bygga automateringsscript och verktyg för att förbättra processerna – själv med SQL, Power Automate eller andra automatiseringsverktyg – eller i samarbete med våra IT-utvecklingsteam och leverantörer.
- Hantera integrationer och leverantörsuppdateringar av IT system för affärsnära IT-system för ekonomi och
- Driva processförbättringar i våra operativa ekonomiprocesser
- Agera andra-linjen support kring IT-system som stödjer ekonomiprocesser.
Vi tror att du:
- Har en utbildning inom IT och/eller erfarenhet av automatiserings/utvecklingsverktyg för att felsöka och automatisera affärsprocesser (SQL, Power Automate/scripting eller RPA/AI-verktyg).
- Du är självständig, tar initiativ och är kreativ. Du har en god serviceanda och kommunicerar väl.
- Meriterande även om du har:
- grundläggande förståelse för bokföring/finansiella processer.
- god kunskap om Microsoft-teknologier såsom Dynamics 365 Finance and Operations, Power Automate, Power BI samt minst ett traditionellt programmeringsspråk (C#, Python etc.).
- allmänna färdigheter inom mjukvaruutveckling, inklusive kunskap om DevOps-metodik och livscykel, erfarenhet av applikationsarkitektur, arbete med databaser, lagringslösningar och distribuerade applikationer/system.
- kunskap om andra verktyg för automatisering, datahantering och systemintegration är också värdefullt.
- tidigare erfarenhet av arbete med kärnbankssystem och processer inom kreditkort, utlåning och/eller sparande är meriterande men inte ett krav.
Jobbet är baserat på kontoret i Borås men då vi har verkamhet över hela Europa kommer du dagligen arbeta med kollegor i flera länder.
Vänligen bifoga CV på Engelska eller Svenska.
Om anställningen
Lön
Anställningsvillkor
Var ligger arbetsplatsen?
Kontakt
- Clara Guerri