Laddar annons

Ekonomiassistent Till Thai Airways!
MultiMind Bemanning AB
Ekonomiassistent
Kommun: Stockholm
Korta fakta om jobbet
Omfattning: Heltid
Varaktighet: Tills vidare
Anställningsform: Tillsvidare- eller tidsbegränsad anställning
Antal jobb: 1
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomiassistent - erfarenhet efterfrågas
Om jobbet
Letar du efter en spännande roll inom ekonomi? Vi söker nu en engagerad Ekonomiassistent till Thai Airways på deras kontor i Stockholm. Som en del av deras team kommer du att hantera en mängd olika uppgifter, inklusive BSP-hantering, kund- och leverantörsbetalningar samt bokföring. Om du är noggrann, strukturerad och har erfarenhet inom ekonomi, är detta en fantastisk möjlighet för dig. Sök idag och bli en del av Thai Airways dedikerade team!
Om Rollen:
Som Ekonomiassistent kommer du att vara en av två i teamet på kontoret i Stockholm. I denna roll kommer du att ha en mängd olika ansvarsområden och det är viktigt att du är bekväm med att hantera många olika arbetsuppgifter. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara att:
• Hantera BSP (resebyråförsäljning) för Sverige, Finland och Estland
- Lokal kontakt och hantering av IATA/BSP-ärenden
• Hantera försäljning av egna biljetter i Sverige
• Hantera Accounts Receivable
- Bearbeta insättning för kreditkortsförsäljning
• Hantera Accounts Payable
- Utbetalning – leverantörsfakturor
- Ersättning – reseorder, personalutgifter
• Bokföring och kontroll av budgetanvändning
- Kontor, Arlanda Flygplats, Frakt
• Hantera statusuppdateringar i Qbis
• Hantera månatliga avstämningar
- General Ledger-konton för Sverige, Finland, kundkonton, leverantörskonton, bankavstämningar
• Hantera administrativa uppgifter
Din Profil:
Som person ser vi att du är en noggrann och självklart gillar siffror. Du uppskattar även variation i arbetet och har lätt för att hitta lösningar på problem som uppstår. Vi ser också att du är strukturerad, ordningsam och prestigelös. Utöver detta har du även dessa kvalifikationer:
• Tidigare erfarenhet från branschen (resebyrå eller flygbolag) är mycket meriterande
• Bokföringsvana
• Flytande engelska i både tal och skrift
• Förståelse för svenska språket, t.ex. förmåga att läsa och förstå svenska myndighetsdokument.
• Mycket goda kunskaper i Excel, t.ex. förmåga att skapa egna mallar
• Tidigare erfarenhet av SAP är ett plus
• Utbildning är inte avgörande; din personlighet och inställning är det viktigaste
Låter det intressant?
Om du tycker att detta låter intressant vill vi gärna att du söker! Vi kommer att hantera alla ansökningar löpande, vilket betyder att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Om anställningen
Lön
Fast lön
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Anställningsvillkor
Heltid
Tillsvidare
Var ligger arbetsplatsen?
Arbetsplatsen ligger i kommunen Stockholm i Stockholms län.
Arbetsgivaren
MultiMind Bemanning AB
Postadress
MultiMind Bemanning AB
Kungsgatan 66
11122 Stockholm
Kontakt
- Sara Hermansson