Laddar annons

Elon Group söker Kundsupportmedarbetare till Helpdesk
ELON Huvudkontor, Administration, Kundsupport
Kundtjänstmedarbetare
Kommun: Örebro
Korta fakta om jobbet
Omfattning: Heltid
Varaktighet: 6 månader eller längre
Anställningsform: Tillsvidare- eller tidsbegränsad anställning
Antal jobb: 1
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Kundtjänstmedarbetare - erfarenhet efterfrågas
Om jobbet
Trivs du i en serviceinriktad roll med varierande arbetsuppgifter och nära kontakt med våra kunder? I den här rollen har du dagligen direktkontakt med våra kunder och medlemmar.
Om Elon Group
Elon Group vill vara en attraktiv arbetsplats. Hos oss präglas arbetsklimatet av respekt för dig som individ. All verksamhet hos Elon Group ska byggas på mångfald, inkluderande och respekt för alla människors lika värde. Detta leder till engagemang, innovation och affärsutveckling. Tillsammans med utmanande och stimulerande arbetsuppgifter gör detta Elon Group till en spännande arbetsplats. Att vara en attraktiv arbetsgivare säkerställer vi genom kompetensutveckling, löpande uppföljning, bra ledarskap samt bra kommunikation.
Om rollen
Som Kundtjänstmedarbetare på Helpdesk har du supportansvar, det innebär att du är du den primära kontakten gällande support för Elon Groups organisation internt såväl som för våra medlemmar. Du hanterar dina ärenden med känsla för service och effektivitet samt ansvarar för att överse samtliga Helpdesk-ärenden så att de får rätt support av rätt kollega i rätt tid. I ditt dagliga arbete använder du dig av telefon, mejl samt ärendehanteringssystem för att på bästa sätt vara tillgänglig för inkommande frågor till Elon Group gällande ett brett spektrum av supportbehov.
Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter och huvudsakliga ansvarsområden innefattar:
- Ge support genom att lösa, följa upp samt eskalera ärenden
- Du koordinerar inkommande ärenden från Elon Group internt samt inkommande ärenden från medlemsbutiker till rätt avdelning inom organisationen för vidare support, ex. marknad-, inköp-, IT-, förbättrings-frågor etc.
- Du felsöker ärenden innan de bollas vidare
- Du verkställer och administrerar medlemsförändringar
- Du administrerar avvikande öppettider för våra medlemsbutiker
- Du administrerar Office 365 (licenser och e-post konton mot medlem)
- Du arbetar med förbättringsarbete, samt dokumentation och kontinuerlig uppdatering av rutiner och manualer
- Du har fortlöpande uppföljning av samtliga öppna supportärenden för att driva supportärenden i mål
För denna roll ingår du i ett team där vi sitter i ett öppet kontorslandskap i en större grupp om cirka 24 personer. Rollen är placerad i Örebro.
Utbildning och erfarenhet
Du har avslutad gymnasieutbildning och tidigare arbetslivserfarenhet från service eller kundsupport. Du har goda kunskaper i Office-paketet och företrädesvis affärssystemet Jeeves och/eller Magento.
Erfarenhet från hemelektronik-, vitvaru- eller transportbranschen samt ärendehanteringssystemet ImBox är meriterande.
För att trivas i rollen ser vi att du är serviceinriktad, positiv, driven och gillar att arbeta med människor. Du har ett professionellt bemötande och har lätt för att presentera och kommunicera information. Du har även ett systematiskt arbetssätt, är van vid att arbeta i olika system och har lätt för att följa instruktioner, mallar, manualer och satta rutiner.
Är vi rätt för varandra?
Inom Elon Group är vi övertygade om att olikheter bidrar till en innovativ miljö där vi tillsammans utmanar gränser och utvecklar ny kunskap och kompetens för framtiden. Vi kan inte lova dig ett enkelt jobb, men vad vi kan lova dig är ett gäng engagerade kollegor och spännande utmaningar att ta itu med. Du kommer att arbeta i en dynamisk miljö som ger dig utvecklingsmöjligheter både professionellt och personligt. Hos oss får du möjlighet att göra skillnad.
Ansökan
I din ansökan önskar vi att du bifogar personligt brev och CV. Vänta inte med din ansökan då urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Om anställningen
Lön
Månadslön
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Anställningsvillkor
40 timmar/vecka. Tillträde: snarast möjligt
Provanställning t.o.m.
Var ligger arbetsplatsen?
Arbetsplatsen ligger i kommunen Örebro i Örebro län.
Arbetsgivaren
ELON Group AB
Postadress
ELON Group AB
BÄCKLUNDAVÄGEN 1
70236 Örebro
Kontakt
Kontaktpersoner
- Jimi Högfeldt, HR Business Partner010-2204158
- Martina Hägg, Chef Kundsupport010-2204046
Fackliga kontaktpersoner
- Jane Edvärn010-2204025