Production: true

Utvecklingsledare säkerhet - inriktning personsäkerhet

Göteborgs Stad , Förvaltningen för funktionsstöd

Säkerhetsrådgivare

Kommun: Göteborg

Om jobbet

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra. Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra. Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi i förvaltningen för funktionsstöd en utvecklingsledare säkerhet med inriktning mot personsäkerhets- samt trygghetsskapande och brottsförebyggande arbete. Tjänsten är placerad i enheten Säkerhet som i sin tur är placerad i avdelning Kvalitet och styrning. Utöver säkerhetsfrågor så ansvarar avdelningen även för kvalitet, digitalisering, IT, telefoni, informations- och ärendehantering, juridik, arkiv samt kommunikation. Enhetens arbete omfattar personsäkerhet, fysisk säkerhet samt krisberedskap och civilt försvar där enheten ansvarar för strategisk planering och löpande uppföljning inom dessa områden. Som utvecklingsledare med inriktning mot personsäkerhets- samt trygghetsskapande- och brottsförebyggande arbete ansvarar du för att planera, genomföra och följa upp förvaltningens arbete inom personsäkerhets- samt trygghetsskapande och brottsförebyggande frågor. I din roll arbetar du även nära verksamheterna genom rådgivning och stöd till chefer, framförallt inom området personsäkerhet där du stöttar; - för att skapa säkra och trygga arbetsplatser - för att förebygga och minimera riskerna för hot, våld eller skada - och ger råd till medarbetare som blivit utsatta för hot, våld eller skada Du arbetar även med att ta fram och sammanställa beslutsunderlag till nämnd, informerar och utbildar exempelvis ledningsgrupper samt deltar i lokala samt stadenövergripande nätverk inom ditt ansvarsområde. I ditt uppdrag är du också avtalsansvarig för personlarm samt bevakningstjänster och samordnar insatser inom dessa båda områden. För att enheten ska fungera som helhet, kunna hantera toppar av belastning inom enskilda områden samt hantera semesterplanering och liknande är det viktigt att du och dina kollegor har förståelse för varandras uppgifter och enhetens samlade ansvar och uppdrag. Du och dina kollegor kan därmed komma att behöva stötta varandra inom varandras ansvarsområden. För att kunna utföra ett bra arbete krävs även samverkan med förvaltningens övriga stödfunktioner, såsom medarbetare inom HR, informationssäkerhet, fastighet, IT, inköp- och upphandling med flera. Du som söker bör gilla ett omväxlande arbete med mycket kontakter med chefer, medarbetare och kollegor i staden samtidigt som du hittar fokus och ser målet i ditt arbete med rapporter, rutiner och liknande. Välkommen med din ansökan! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskoleutbildning på motsvarande minst 2 år heltidsstudier eller kvalificerad yrkeshögskoleexamen med relevant inriktning. Skulle du också ha en eftergymnasial utbildning eller erfarenhet från socialt arbete ses det som meriterande. Du behöver ha arbetslivserfarenhet från området personsäkerhet på en strategisk nivå och det är dessutom fördelaktigt om du har arbetat som utvecklingsledare inom säkerhet i en politiskt styrd organisation. Du behöver ha god språklig förmåga i svenska i såväl tal som skrift då tjänsten kräver att du kan att skriva rapporter och utlåtanden. Det krävs också att du har god datavana och kunskaper i Office 365. För att passa i rollen som utvecklingsledare säkerhet och krisberedskap krävs att du är strategisk i tanken, men operativ i handling. Du har analytisk förmåga att hantera komplexa sammanhang som påverkar uppdraget i relation till förvaltningen för funktionsstöd och omvärlden. Arbetet innebär både en ledande och en samordnande roll, vilket ställer krav på att du är både samarbets- och serviceinriktad. För att du ska kunna genomföra ditt uppdrag väl ser vi att du bra på att planera, prioritera, strukturera, genomföra och följa upp arbetsuppgifter. ÖVRIGT Bifoga studieintyg eller examensbevis på efterfrågad utbildning. I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev. Intervjuer kommer att hållas digitalt hela dagen den 3 april samt på eftermiddagen den 4 april. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig: - Trygg anställning med goda anställningsvillkor - Heltid med möjlighet till deltid - Introduktion vid nyanställning - Kompetensutveckling - Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Du kan endast skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem eftersom all hantering av personuppgifter skall ske enligt GDPR. Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Om anställningen

Anställningsvillkor

Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Kontakt

Kontaktpersoner

  • Maria Berntsson, Avdelningschef
    031- 366 70 29

Fackliga kontaktpersoner