Production: true

IT-supporttekniker till statlig myndighet

EEZE

Helpdesktekniker/Supporttekniker

Kommun: Stockholm

Om jobbet

Om tjänsten

Som IT-supporttekniker är du en nyckelperson för att säkerställa att myndighetens IT-miljö fungerar smidigt för våra medarbetare. Du kommer att arbeta med att ge support och teknisk vägledning till användare, både på plats och på distans. Rollen innefattar en variation av arbetsuppgifter, från att lösa tekniska problem till att bidra till utvecklingen av våra IT-processer.

Du kommer att ingå i ett professionellt och engagerat team som värdesätter samarbete, kvalitet och säkerhet i allt de gör.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
  • Ge teknisk support till användare via telefon, mejl och webb.
  • Utföra första felsökning
  • Lösa inkommande ärenden i första kontakten
  • Bidra till förbättring och dokumentation av rutiner för IT-support.
  • Samarbeta med 2nd och 3rd line-support samt andra delar av organisationen för att säkerställa en effektiv IT-leverans.
Kvalifikationer

Krav:

  • Eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
  • 1-3 års erfarenhet av att arbeta med teknisk support.
  • God ledning
  • God problemlösningsförmågaoch ett strukturerat arbetssätt.
  • Mycket god kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift.

Meriterande:

  • Erfarenhet av att arbeta med IT-support inom offentlig sektor.
Personliga egenskaper

Vi söker dig som är serviceinriktad, kommunikativ och har ett genuint intresse för att hjälpa andra. Du är lösningsorienterad och har en förmåga att arbeta effektivt både självständigt och i team. Din förmåga att prioritera och hantera flera uppgifter samtidigt är en framgångsfaktor i rollen.

Praktisk information
  • Placering: Centrala Stockholm.
  • Anställningsform: Konsultuppdrag
  • Tillträde: Enligt överenskommelse

Vill du vara med och göra skillnad? Skicka in din ansökan idag!

Om anställningen

Anställningsvillkor

Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Kontakt