Pågående kampanjer

Här presenterar vi våra pågående kampanjer.

Arbetsförmedlingen ökar kännedom om digitala rekryteringstjänster med native-annonsering i DN och Di

Coronavirusets effekter på vårt samhälle har varit hårda. Att driva företag i pandemins tid är att ha och ta ett stort ansvar. Oavsett när arbetsgivarna vill nyanställa så vill vi på Arbetsförmedlingen erbjuda dem stöd i form av våra digitala rekryteringstjänster.

Under veckorna 45–48 pågår därför en native-kampanj på DN och Di. Native advertising är tydligt märkta annonser som är redaktionellt skrivna. Kampanjen i DN går under de första två veckorna medan Di har kampanjen under samtliga fyra veckor. Syftet är att öka kännedom om de tre kostnadsfria digitala rekryteringstjänsterna Annonsera, Snabbintervjuer och Anställ från utbildning som ligger på arbetsformedlingen.se. Tre digitala tjänster som smidigt och enkelt kan hjälpa arbetsgivare när de är redo att ta nästa steg.

Se kampanjsidan på Di:s webbplats
Se kampanjsidan på DN:s webbplats

Kampanj för att stötta arbetssökande under pandemin

Stäng

Jobba? Plugga?

Arbetsförmedlingen stöttar arbetssökande med verktyg, tips och råd under pandemin.

Arbetsförmedlingen genomför just nu en större kommunikationsinsats för att fler arbetssökande ska hitta till och kunna nyttja våra digitala tjänster och expertkunskap. Målet är att underlätta för arbetssökande som är i behov av stöd.

Huvudbudskapet är: ”Vi stöttar dig med verktyg, tips och råd.”

Från och med vecka 43 lanseras ett antal aktiviteter i köpta medier, bland annat i TV4, TV4 Play, och i sociala medier. Kommunikationssatsningen pågår till och med vecka 53.

Kampanj för att stötta arbetssökande

Arbetsförmedlingen kommunicerar i krisen via Anslagstavlan

Många blir av med sitt jobb i coronakrisen och har behov av att veta vad som gäller och vilken hjälp de kan få. Med start i april 2020 har därför flera informationsfilmer visats på Anslagstavlan i SVT.

Budskapen är följande till den som har blivit arbetslös:

  • Skriv in dig och få hjälp från Arbetsförmedlingen.
  • Läs om hur man ansöker om a-kassa på arbetsformedlingen.se.
  • Inse att det finns arbetsgivare som är i behov av personal och att det finns många lediga jobb i Platsbanken.
  • Våga bredda dina ansökningar.

I november kommer ännu en film med buskap om att nu är en bra tid att utbilda/kompetensutveckla sig.

Anslagstavlan är sedan 1969 ett stående inslag i Sveriges Television med samhällsinformation i form av korta filmer, främst från myndigheter. Sändningen bekostas av SVT och filmen är framtagen av Arbetsförmedlingen.

Se våra filmer på SVT Plays webbplats