Formulär för anslutning till B2B
Som leverantör av arbetsförmedlingstjänster kan du ansluta till en automatiserad lösning vid uttag av ekonomiska underlag. Det ger en bättre och säkrare integration mellan dig som leverantör och oss på Arbetsförmedlingen.
Alla leverantörer som har ett avtal med Arbetsförmedlingen kan välja en automatiserad lösning vid uttag av ekonomiska underlag eller en manuell lösning via webbstödet (KA-Webb).
För att förenkla och samtidigt uppnå en säkrare integration mellan Arbetsförmedlingens system och leverantörernas system har vi tagit fram en så kallad Business to Business (B2B)-lösning. Det innebär att både inköpsordrar och svefakturor skickas automatiskt från webbstödet KA Webb via Arbetsförmedlingens integrationsplattform till leverantörens system.
Integrationslösningen
Tack vare integrationslösningen kan producent och konsument hantera meddelanden. Varje meddelande paketeras i ett så kallat tekniskt kuvert som hämtas eller lämnas via API som Arbetsförmedlingen designar.
Varje ”tekniskt kuvert” har en adressat: organisationsnummer, unikt certifikat som Arbetsförmedlingen utfärdat, aktuell URL hos mottagaren och en meddelandetyp som informerar om vilken typ av innehåll som finns i meddelandet.
Hantering av personuppgifter
När du fyller i formuläret sparar Arbetsförmedlingen dina kontaktuppgifter. Vi gör detta bland annat för att kunna kontakta dig i ärendet. Här kan du läsa mer om hur vi hanterar dina personuppgifter och vilka rättigheter du har: