Kontakt för dig som söker jobb

Vi har samlat svar på vanliga frågor för dig som söker jobb. Där kan du på egen hand söka efter svar på din fråga. Om du behöver hjälp med ditt personliga ärende kan du komma i kontakt med en arbetsförmedlare i vår chatt eller via telefon. Du behöver då logga in med e-legitimation.

Chatta med oss

Chatta med en arbetsförmedlare.

Öppet måndag-fredag: 8-16

Chatta med oss

Nå oss på telefon

Prata med en arbetsförmedlare.

Öppet måndag-fredag: 8-16

0771-416 416

Våra kontor

Öppettider och adresser.

Öppettiderna varierar

Mer information om våra kontaktvägar

Avvikande öppettider för telefon och chatt

  • Nyårsdagen 1 januari: Stängt
  • Trettondagsafton 5 januari som infaller måndag-fredag: 8-12
  • Trettondag jul 6 januari: Stängt
  • Skärtorsdag: 8-14.30
  • Långfredagen: Stängt
  • Påskafton: Stängt
  • Påskdagen: Stängt
  • Annandag påsk: Stängt
  • Valborgsmässoafton 30 april: 8-12
  • Första maj: Stängt
  • Kristi himmelsfärdsdag: Stängt
  • Pingstafton: Stängt
  • Pingstdagen: Stängt
  • Nationaldagen 6 juni: Stängt
  • Midsommarafton: Stängt
  • Midsommardagen: Stängt
  • Dagen före Alla helgons dag: 8-12
  • Alla helgons dag: Stängt
  • 23 december som infaller på en fredag: 8-12
  • Julafton 24 december: Stängt
  • Juldagen 25 december: Stängt
  • Annandag jul 26 december: Stängt
  • Nyårsafton 31 december: Stängt

Chattrobot

Enklaste sättet att få svar snabbt är att söka svar på din fråga under ”Vanliga frågor just nu” eller genom att använda vår digitala assistent, en så kallad chattrobot. Det är en robot som ger dig svar på många frågor som är vanliga när man söker jobb men du kan inte ställa frågor som rör ditt personliga ärende.

Hantering av personuppgifter när du chattar med vår robot

Telefon och chatt

Behöver du hjälp i ett personligt ärende kan du ringa eller starta en chatt med en arbetsförmedlare. För att få hjälp i ditt personliga ärende när du ringer eller chattar behöver du logga in med e-legitimation (till exempel mobilt bank-id). Du får bara kontakta oss i ditt eget ärende och inte för någon annan!

När du ringer eller chattar kan du

  • få hjälp med att använda våra digitala tjänster, till exempel när du ska skriva in dig
  • meddela förhinder till bokat möte
  • få svar på frågor om program, utbildningar och andra stöd
  • få information om dina pågående ärenden hos oss
  • få råd om hur du väljer yrke, hittar jobbet eller skriver en jobbansökan.

Hantering av personuppgifter när du ringer eller chattar med en arbetsförmedlare

Våra kontor

På ett servicekontor får du hjälp med enklare ärenden som rör Arbetsförmedlingen. Du behöver inte boka tid för att besöka ett servicekontor. I vissa ärenden behöver du ibland en bokad tid med oss, på många orter har vi därför egna kontor och andra lokaler där vi kan möta dig.

På ett servicekontor får du som arbetssökande hjälp med att

  • använda Arbetsförmedlingens tjänster på webben
  • skriva in dig på Arbetsförmedlingen
  • aktivitetsrapportera
  • använda datorer för att söka jobb och skriva ansökningshandlingar
  • fylla i och skriva ut blanketter och intyg.

Du behöver inte boka tid för att få hjälp på ett servicekontor.

Vad är ett servicekontor?
Servicekontor är ett samarbete mellan Arbetsförmedlingen, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan, Skatteverket och Statens servicecenter. På Statens servicecenters servicekontor får du vägledning i tjänster från Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.

Statens servicecenters servicekontor

Tekniska problem

Hjälp med webbplatsen och våra digitala tjänster.

Växel och huvudkontor

Huvudkontoret, registrator och nummer till växeln.

Ge oss dina tips och synpunkter

Om du är nöjd eller missnöjd, om du vill anmäla bidragsfusk.

Begära omprövning av beslut

Om du inte är nöjd med ett beslut från Arbetsförmedlingen.

Beställa handlingar

Du har rätt att ta del av allmänna handlingar som är offentliga.

Beställa registerutdrag

Beställa rättelser, radering och utdrag av personuppgifter.

Följ oss i sociala medier

Här hittar du oss i sociala medier.

Stöd vid telefonsamtal

Texttelefon, bildtelefon eller Teletal som stöd när du ringer oss.

Hantering av personuppgifter

Så behandlar vi dina personuppgifter när du kontaktar oss.