Tekniska problem

Här kan du anmäla tekniska problem som rör våra digitala tjänster. Använd formuläret nedan i första hand. Har du frågor som rör ditt ärende ska du inte använda formuläret. Kontakta oss då istället på telefon eller mejla direkt till den som har hand om ditt ärende. Läs gärna svaren på vanliga problem innan du rapporterar ett tekniskt problem.

Svar på vanliga tekniska problem

Varför kan jag inte skicka in min aktivitetsrapport?

Du ska skicka in din aktivitetsrapport för föregående månad, tidigast den 1:a och senast den 14:e varje månad. Om den 14:e infaller på en helg ska du skicka in aktivitetsrapporten senast den första vardagen därefter.

Aktivitetsrapportera

Varför kan jag inte aktivitetsrapportera digitalt?

För att kunna aktivitetsrapportera krävs det att du loggar in med din e-legitimation. När du kopplat ditt konto till en e-legitimation, till exempel mobilt bank-id kan du aktivitetsrapportera digitalt.

Läs om hur du kopplar ditt konto till e-legitimation:

Om e-legitimation

Jag råkade skicka in min aktivitetsrapport innan den var klar, hur gör jag?

Om du skickar din rapport innan den var helt klar så går det inte att göra om den. Behöver du komplettera med fler aktiviteter gör du det enklast genom att ringa oss.

Observera att aktivitetsrapporten ska vara inlämnad senast den 14:e varje månad och det gäller även om du behöver komplettera aktiviteter.

Varför kan jag inte logga in fast jag har fått ett nytt lösenord?

1. Kontrollera att du inte har Caps Lock aktiverat eftersom användarnamn och lösenord känner skillnad på stora och små bokstäver.

2. Prova att skriva in uppgifterna manuellt och använd inte kopiera och klistra in-funktionen när du fyller i uppgifterna då det kan följa med blanksteg i det du kopierar.

3. Om du ändå inte kan logga in eller om kontot blir tillfälligt spärrat så hämta ett nytt användarnamn och beställ samtidigt ett nytt lösenord och testa att logga in på nytt:

Beställ nytt användarnamn och lösen

Det kan även hjälpa att rensa din webbläsare från kakor och temporära internetfiler.

Varför kan jag inte logga in med mitt bank-id/e-legitimation?

Börja med att testa din e-legitimation:

Testa ditt bank-id (test.bankid.com)

Har du en kortläsare till ditt bank-id ska den anslutas med en sladd till datorn. I vissa fall kan det krävas en drivrutin till kortläsaren som du kan ladda ner via din banks wbbplats.

Om du har en e-legitimation från Telia eller Ica-banken kan du testa den på Telias webbplats.

Testa e-legitimation från Telia och Ica-banken (telia.se)

Fungerar din e-legitimation på testsidan ska sen även fungera när du loggar in på arbetsformedlingen.se. Skulle det ändå uppstå problem kan du kontakta teknisk support.

Om din e-legitimation inte fungerar på testsidan måste du ta kontakt med utfärdaren/banken för att få hjälp med felsökning.

Har du problem med bank-id när du använder Google Chrome?
Om du har problem att logga in med bank-id och använder Google Chrome måste du göra en inställning på din dator. Den senaste versionen av Chrome (32 eller senare) kräver att du tillåter körning av pluginer.

Testa bank-id för Chrome (support.bankid.com)

Varför kan jag inte logga in om jag har Google Chrome som webbläsare?

Om du har problem att logga in med bank-id och använder Google Chrome måste du göra en inställning på din dator. Den senaste versionen av Chrome (32 eller senare) kräver att du tillåter körning av pluginer.

Testa bank-id för Chrome (support.bankid.com)

Jag har problem med min e-legitimation, vad gör jag?

Börja med att testa din e-legitimation.

Testa ditt bank-id (test.bankid.com)

Jag har inte e-legitimation eller bank-id, hur gör jag då när jag vill logga in?

Om du saknar e-legitimation kan du skapa en inloggning med användarnamn och lösenord. Du kan alltid koppla ihop din inloggning med en e-legitimation senare.

Så loggar du in med användarnamn och lösenord

Rapportera ett tekniskt problem

Om du inte hittar lösningen på ditt tekniska problem här på sidan kan du rapportera problemet genom att använda formuläret nedan.

Aktuella tekniska problem

Om du har skyddade personuppgifter ska du inte använda detta formulär.

Alla obligatoriska fält är uppmärkta med (obligatorisk uppgift).

Formulär för att rapportera tekniskt problem




Var upptäckte du problemet? (obligatorisk uppgift)







4000

Vi behöver registrera dina kontaktuppgifter för att kunna återkoppla till dig. (obligatoriskt att godkänna) * (obligatorisk)
Vi behöver registrera dina kontaktuppgifter för att kunna återkoppla till dig. (obligatoriskt att godkänna)

Telefon

Använd formuläret i första hand.

Läs gärna vanliga frågor och svar på sidan innan du kontaktar oss.

0771–416 416

Öppettider: måndag–fredag: 8-16

För arbetsgivare: 0771-508 508

För leverantörer vid tekniska problem

För offentlig sektor vid tekniska problem

  • Nyårsdagen 1 januari: Stängt
  • Trettondagsafton 5 januari som infaller måndag-fredag: 8-11.30
  • Trettondag jul 6 januari: Stängt
  • Skärtorsdag: 8-14
  • Långfredagen: Stängt
  • Påskafton: Stängt
  • Påskdagen: Stängt
  • Annandag påsk: Stängt
  • Valborgsmässoafton 30 april som infaller på måndag-torsdag: 8-14
  • Valborgsmässoafton 30 april som infaller på en fredag: 8-11.30
  • Första maj: Stängt
  • Kristi himmelsfärdsdag: Stängt
  • Pingstafton: Stängt
  • Pingstdagen: Stängt
  • Nationaldagen 6 juni: Stängt
  • Midsommarafton: Stängt
  • Midsommardagen: Stängt
  • Dagen före Alla helgons dag: 8-11.30
  • Alla helgons dag: Stängt
  • 23 december som infaller på en fredag: 8-11.30
  • Julafton 24 december: Stängt
  • Juldagen 25 december: Stängt
  • Annandag jul 26 december: Stängt
  • Nyårsafton 31 december: Stängt

Har du hittat brister i vår digitala tillgänglighet?

Hittar du brister i digital tillgänglighet kan du rapportera dem till oss.

Lämna synpunkt på digital tillgänglighet