Tekniska problem

Här kan du anmäla tekniska problem som rör våra digitala tjänster. Använd formuläret nedan i första hand. Har du frågor som rör ditt ärende ska du inte använda formuläret. Kontakta oss då istället på telefon eller mejla direkt till den som har hand om ditt ärende. Läs gärna svaren på vanliga problem innan du rapporterar ett tekniskt problem.

Svar på vanliga tekniska problem

Jag får meddelandet "Sidan kan inte visas" när jag försöker logga in – vad ska jag göra?

Om du loggar in med e-legitimation:

Felet kan bero på att du använder en webbläsare som inte är standard på din enhet. Prova att logga in med en annan webbläsare.

Om du loggar in som arbetsgivare med användarnamn och lösenord:

Testa att rensa din webbläsares historik och cookies. Om problemet kvarstår kan du prova att skapa ett nytt lösenord.

Jag har problem att logga in med mitt bank-id/e-legitimation, hur gör jag?

Vid problem med bank-id eller Freja

Om du behöver hjälp med att använda ditt bank-id eller Freja behöver du kontakta supporten hos det företag där du skaffat din e-legitimation.

Support för bankid (bankid.com)

Support för Freja (frejaeid.com)

Vid problem med Skatteverkets id-kort

För att använda Skatteverkets id-kort som e-legitimation måste du ha en dator och en kortläsare. Det är AB Svenska pass som utfärder e-legitimation på Skatteverkets id-kort.

Support för Skatteverkets id-kort AB Svenska Pass (skatteverket.se)

Varför kan jag inte logga in fast jag har fått ett nytt lösenord?

1. Kontrollera att du inte har Caps Lock aktiverat eftersom användarnamn och lösenord känner skillnad på stora och små bokstäver.

2. Prova att skriva in uppgifterna manuellt och använd inte kopiera och klistra in-funktionen när du fyller i uppgifterna då det kan följa med blanksteg i det du kopierar.

3. Om du ändå inte kan logga in eller om kontot blir tillfälligt spärrat så hämta ett nytt användarnamn och beställ samtidigt ett nytt lösenord och testa att logga in på nytt:

Beställ nytt användarnamn och lösen

Det kan även hjälpa att rensa din webbläsare från kakor och temporära internetfiler.

Varför kan jag inte logga in om jag har Google Chrome som webbläsare?

Om du har problem att logga in med bank-id och använder Google Chrome måste du göra en inställning på din dator. Den senaste versionen av Chrome (32 eller senare) kräver att du tillåter körning av pluginer.

Testa bank-id för Chrome (support.bankid.com)

Jag har inte e-legitimation eller bank-id, hur gör jag då när jag vill logga in?

Det är lätt att skaffa en e-legitimation. Det finns tre statligt godkända e-legitimationer som du som privatperson kan skaffa. Här kan du läsa mer om vilka e-legitimationer som finns och vad som gäller för den e-legitimation du väljer att skaffa.

Skaffa e-legitimation (elegitimation.se)

Om du inte kan eller vill använda e-legitimation kan du logga in på
arbetsformedlingen.se genom att skapa ett användarnamn och lösenord. Tänk på att du inte får full åtkomst till alla våra digitala tjänster med användarnamn och lösenord, för det krävs det att du har en e-legitimation.

Skapa inloggning med användarnamn och lösenord

Varför kan jag inte skicka in min aktivitetsrapport?

Du ska skicka in din aktivitetsrapport för föregående månad, tidigast den 1:a och senast den 14:e varje månad. Om den 14:e infaller på en helg ska du skicka in aktivitetsrapporten senast den första vardagen därefter.

Aktivitetsrapportera

Jag råkade skicka in min aktivitetsrapport innan den var klar, hur gör jag?

Om du skickar din rapport innan den var helt klar så går det inte att göra om den. Behöver du komplettera med fler aktiviteter gör du det enklast genom att ringa oss.

Observera att aktivitetsrapporten ska vara inlämnad senast den 14:e varje månad och det gäller även om du behöver komplettera aktiviteter.

Varför går det inte att logga in med Foreign e-id?

Att logga in från ett annat annat EU-land med Foreign e-id

För att använda Arbetsförmedlingens digitala tjänster om du befinner dig i ett annat land i Europa behöver du ha en e-legitimation kopplat till ett svenskt personnummer eller samordningsnummer. Det går inte att använda en internationell e-legitimation för att nyttja våra digitala tjänster.

Rapportera ett tekniskt problem

Om du inte hittar lösningen på ditt tekniska problem här på sidan kan du rapportera problemet genom att använda formuläret nedan.

Aktuella tekniska problem

Om du har skyddade personuppgifter ska du inte använda detta formulär.

Alla obligatoriska fält är uppmärkta med (obligatorisk uppgift).

Formulär för att rapportera tekniskt problem




Var upptäckte du problemet? (obligatorisk uppgift)








4000

Filformat som du kan bifoga: doc, jpg, pdf, png, zip, docx, txt, gif, ppt, pptx, jpeg. Du kan bifoga filer som totalt är på max 12 MB. Filerna rensas om du klickar på Skicka men har missat att fylla i alla obligatoriska fält. Då måste du bifoga dem på nytt.
Vi behöver registrera dina kontaktuppgifter för att kunna återkoppla till dig. (obligatoriskt att godkänna) * (obligatorisk)
Vi behöver registrera dina kontaktuppgifter för att kunna återkoppla till dig. (obligatoriskt att godkänna)

Hantering av personuppgifter

När du fyller i formuläret sparar Arbetsförmedlingen dina kontaktuppgifter. Vi gör detta bland annat för att kunna kontakta dig i ärendet. Här kan du läsa mer om hur vi hanterar dina personuppgifter och vilka rättigheter du har:

Så hanterar vi dina personuppgifter

Telefon

Använd formuläret i första hand.

Läs gärna vanliga frågor och svar på sidan innan du kontaktar oss.

0771–416 416

Öppettider: måndag–fredag: 8-16

För arbetsgivare: 0771-508 508

För leverantörer vid tekniska problem

För offentlig sektor vid tekniska problem

  • Nyårsdagen 1 januari: Stängt
  • Trettondagsafton 5 januari som infaller måndag-fredag: 8-11.30
  • Trettondag jul 6 januari: Stängt
  • Skärtorsdag: 8-14
  • Långfredagen: Stängt
  • Påskafton: Stängt
  • Påskdagen: Stängt
  • Annandag påsk: Stängt
  • Valborgsmässoafton 30 april som infaller på måndag-torsdag: 8-14
  • Valborgsmässoafton 30 april som infaller på en fredag: 8-11.30
  • Första maj: Stängt
  • Kristi himmelsfärdsdag: Stängt
  • Pingstafton: Stängt
  • Pingstdagen: Stängt
  • Nationaldagen 6 juni: Stängt
  • Midsommarafton: Stängt
  • Midsommardagen: Stängt
  • Dagen före Alla helgons dag: 8-11.30
  • Alla helgons dag: Stängt
  • 23 december som infaller på en fredag: 8-11.30
  • Julafton 24 december: Stängt
  • Juldagen 25 december: Stängt
  • Annandag jul 26 december: Stängt
  • Nyårsafton 31 december: Stängt

Har du hittat brister i vår digitala tillgänglighet?

Hittar du brister i digital tillgänglighet kan du rapportera dem till oss.

Lämna synpunkt på digital tillgänglighet