Kontakt för dig som är arbetsgivare

Ring eller chatta med en arbetsförmedlare om du vill ha hjälp med rekrytering, anställa med stöd eller behöver teknisk support. Många svar hittar du även i vår chattrobot.

Chatta med en robot

Få snabbt svar på allmänna frågor.

Öppet dygnet runt

Chatta med oss

Chatta med en arbetsförmedlare.

Öppet måndag-fredag: 8-16

Nå oss på telefon

Prata med en arbetsförmedlare.

Öppet måndag-fredag: 8-16
(Frågor om varsel: 9-12)

Mer information om våra kontaktvägar

Avvikande öppettider för telefon och chatt

  • Nyårsdagen 1 januari: Stängt
  • Trettondagsafton 5 januari som infaller måndag-fredag: 8-12
  • Trettondag jul 6 januari: Stängt
  • Skärtorsdag: 8-14.30
  • Långfredagen: Stängt
  • Påskafton: Stängt
  • Påskdagen: Stängt
  • Annandag påsk: Stängt
  • Valborgsmässoafton 30 april: 8-12
  • Första maj: Stängt
  • Kristi himmelsfärdsdag: Stängt
  • Pingstafton: Stängt
  • Pingstdagen: Stängt
  • Nationaldagen 6 juni: Stängt
  • Midsommarafton: Stängt
  • Midsommardagen: Stängt
  • Dagen före Alla helgons dag: 8-12
  • Alla helgons dag: Stängt
  • 23 december som infaller på en fredag: 8-12
  • Julafton 24 december: Stängt
  • Juldagen 25 december: Stängt
  • Annandag jul 26 december: Stängt
  • Nyårsafton 31 december: Stängt

Chattrobot

Enklaste sättet att få snabbt svar på en fråga är att använda vår digitala assistent, en så kallad chattrobot. Det är en robot som ger dig svar på många vanliga arbetsgivarfrågor.

Hantering av personuppgifter när du chattar med vår robot

Telefon och chatt

När du ringer eller chattar kan du prata med en arbetsförmedlare för att få hjälp och råd kring till exempel:

  • ditt specifika ärende
  • rekrytering och annonsering
  • våra digitala tjänster
  • våra anställningsstöd
  • utbetalningar och ekonomi
  • teknisk support.

Hantering av personuppgifter när du ringer eller chattar med en arbetsförmedlare

Kontor

Du kan få hjälp genom att besöka ett servicekontor eller ett arbetsförmedlingskontor där det finns ett kundtorg. På ett kontor kan du få hjälp med att använda Arbetsförmedlingens digitala tjänster samt allmän information.

Vad är ett servicekontor?

Servicekontor är ett samarbete mellan Arbetsförmedlingen, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan, Skatteverket och Statens servicecenter. På Statens servicecenters servicekontor får du vägledning i tjänster från Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.

Statens servicekontor

Tekniska problem

Hjälp med webbplatsen och våra digitala tjänster.

Växel och huvudkontor

Huvudkontoret, registrator och nummer till växeln.

Våra kontor

Våra öppettider och adresser.

Ge oss dina tips och synpunkter

Om du är nöjd eller missnöjd, om du vill anmäla bidragsfusk.

Beställa handlingar

Du har rätt att ta del av allmänna handlingar som är offentliga.

Begära omprövning av beslut

Om du inte är nöjd med ett beslut från Arbetsförmedlingen.

Följ oss i sociala medier

Här hittar du oss i sociala medier.

Stöd vid telefonsamtal

Texttelefon, bildtelefon eller Teletal som stöd när du ringer oss.

Hantering av personuppgifter

Så behandlar vi dina personuppgifter när du kontaktar oss.