Synpunkt på våra leverantörer

Här kan du lämna synpunkter på leverantörer av upphandlade arbetsförmedlingstjänster inklusive arbetsmarknadsutbildningar. Du behöver inte vara deltagare hos någon leverantör för att lämna in din synpunkt eller ditt klagomål.

Lämna synpunkter

Längre ner på sidan hittar du svar på vanliga synpunkter och frågor. Om du inte hittar svaret där kan du lämna in din synpunkt eller ditt klagomål via formuläret nedanför.

Du kan vara anonym men om du vill att vi återkopplar till dig behöver vi dina kontaktuppgifter.

Skicka din synpunkt

Om du har skyddade personuppgifter ska du inte använda detta formulär.

Alla obligatoriska fält är uppmärkta med (obligatorisk uppgift).





Skriv din e-postadress igen för att säkerställa att du skrivit den korrekt.


Vilken typ av tjänst/utbildning erbjuder leverantören/anordnaren? (obligatorisk uppgift) * (obligatorisk)
Vilken typ av tjänst/utbildning erbjuder leverantören/anordnaren? (obligatorisk uppgift)






Vad hos leverantören/anordnaren är det du vill klaga på? (obligatorisk uppgift) * (obligatorisk)
Vad hos leverantören/anordnaren är det du vill klaga på? (obligatorisk uppgift)








4000

Har du pratat med någon anställd hos leverantören/anordnaren om din synpunkt? (obligatorisk uppgift) * (obligatorisk)
Har du pratat med någon anställd hos leverantören/anordnaren om din synpunkt? (obligatorisk uppgift)



Har du pratat med någon på Arbetsförmedlingen om din synpunkt? (obligatorisk uppgift) * (obligatorisk)
Har du pratat med någon på Arbetsförmedlingen om din synpunkt? (obligatorisk uppgift)




Kontakt

Använd formuläret i första hand.

Telefon
För arbetssökande: 0771-416 416
För arbetsgivare: 0771-508 508
För leverantörer: 0771-717 717

Öppettider: Måndag–fredag: 9–12

Svar på vanliga synpunkter och frågor

Jag vill komma i kontakt med en arbetsförmedlare           

Enklaste sättet att få svar snabbt är att ställa din fråga i vår chattbot. Har du frågor om ditt personliga ärende kan du ringa eller chatta med en arbetsförmedlare.

Kontakta oss                         

Jag har fått brev om varning/sanktion från min arbetslöshetskassa

Om du har fått en varning eller minskad ersättning från din a-kassa kan det bero på till exempel:

  • att du inte aktivt har sökt jobb
  • att du inte har skickat in din aktivitetsrapport i tid.

Har du frågor eller synpunkter om beslutet, hör av dig till din a-kassa.

Varning eller avstängning från a-kassa

Om du undrar varför Arbetsförmedlingen skickat ett meddelande behöver du kontakta en arbetsförmedlare.

Kontakta oss

Jag har fått ett brev om sanktion i form av varning eller avstängning från rätt ersättning till från Försäkringskassan

När du deltar i ett program är det viktigt att du följer det du har kommit överens om tillsammans med oss för att få din ersättning från Försäkringskassan; aktivitetsstöd, utvecklingsersättning eller etableringsersättning.

Det kan vara att du

  • följer din planering
  • lämnar din aktivitetsrapport
  • deltar i aktiviteter
  • aktivt söker jobb

Om du inte följer vår överenskommelse kan det påverka din ersättning.

Varning eller avstängning från ersättning i program

Jag har fått ett beslut som jag inte är nöjd med

Om du inte är nöjd med ett beslut som du har fått från Arbetsförmedlingen, kan du ha möjlighet att begära omprövning av det.

Begära omprövning av beslut

Jag vill ta del av en handling

Du kan begära att få ta del av allmänna handlingar hos Arbetsförmedlingen.

Ta del av allmänna handlingar

Jag har tekniska problem på Arbetsförmedlingens webbplats

Om du har tekniska problem med våra digitala tjänster, till exempel att logga in eller att aktivitetsrapportera kan du anmäla felet til oss.

Anmäl tekniskt fel

Tänk på att

Alla uppgifter du skickar till oss blir en allmän handling. Genom handlingsoffentligheten ges allmänhet rätt att ta del av allmänna handlingar, med undantag för de uppgifter som ska sekretessbeläggas.