Synpunkt på våra leverantörer
Här kan du lämna synpunkter på leverantörer av upphandlade arbetsförmedlingstjänster inklusive arbetsmarknadsutbildningar. Du behöver inte vara deltagare hos någon leverantör för att lämna in din synpunkt eller ditt klagomål. Läs gärna vanliga synpunkter och frågor innan du kontaktar oss.
Svar på vanliga synpunkter och frågor
Prata först med din leverantör
Om du är missnöjd med din leverantör av upphandlad arbetsförmedlingstjänst ska du prata med någon hos leverantören först. Vänd dig exempelvis till utbildningsledaren eller någon ansvarig chef. Prata gärna med andra deltagare för att tillsammans försöka påverka.
Så här lämnar du synpunkter på en leverantör
Om du pratat med leverantören men fortfarande är missnöjd med hur tjänsten fungerar så kan du lämna uppgifter om bristerna till myndigheten.
Synpunkten lämnas via vårt formulär som du hittar längst ner på sidan.
Du kan välja att vara anonym, då görs en eventuell utredning baserat på den informationen som du har gett oss.
Lämna synpunkter
Om du har pratat med leverantören, läst vanliga synpunkter och frågor och inte hittat svaret där kan du lämna in din synpunkt via formuläret nedanför.
Du kan vara anonym men om du vill att vi återkopplar till dig behöver vi dina kontaktuppgifter.
Om du har skyddade personuppgifter ska du inte använda detta formulär.
Kontakt
Använd formuläret i första hand.
Telefon
För arbetssökande: 0771-416 416
För arbetsgivare: 0771-508 508
För leverantörer: 0771-717 717
Öppettider: måndag–fredag: 9–12
Hantering av personuppgifter
När du fyller i formuläret sparar Arbetsförmedlingen dina kontaktuppgifter. Vi gör detta bland annat för att kunna kontakta dig i ärendet. Här kan du läsa mer om hur vi hanterar dina personuppgifter och vilka rättigheter du har: