Kontakt för myndigheter, kommuner och a‑kassor
För dig inom myndighet, kommun eller a-kassa som har frågor kopplat till arbetssökande. Vi lämnar ut uppgifter som behövs i andra myndigheters handläggning efter att begäran om utlämnandet har inkommit och sekretessprövats. Kontakta oss även vid samrådsfrågor eller vid tekniska problem. Här kan också arbetstagarorganisationer ansöka om statsbidrag vid yttranden.
Begäran om utlämnande av personuppgifter eller handlingar
Om den arbetssökande har skyddade personuppgifter ska du inte använda våra formulär. Kontakta oss då via telefon istället. Inkomna ärenden hanteras i turordning, oftast får du svar inom fyra arbetsdagar.
Formulär för begäran när du jobbar på en a-kassa
Formulär för begäran när du jobbar på en kommun
Formulär för begäran när du jobbar på en myndighet
Formulär för begäran när du jobbar på en region (enbart landstingsknutna vårdgivare – ej privata)
Tipsa oss om misstänkt bidragsfusk
Här kan anställda på en myndighet, kommun eller a-kassa tipsa Arbetsförmedlingen vid misstanke om att en arbetsgivare som får bidrag från oss fuskar. Vi utreder alla ärenden.
Rapportera ett tekniskt problem
Om du har tekniska problem som rör tilll exempel filöverföring, statsbidrag och informationsutbyte kan du rapportera problemet till oss.
Hämta uppgifter
Här kan du som är handläggare inom ekonomiskt bistånd hämta uppgifter om arbetssökande via systemstödet SSBTEK.
Telefon
Använd något av formulären i första hand.
Se gärna vanliga frågor och svar längre ner på sidan innan du kontaktar oss.
Telefonnummer: 0771-717 717
Öppettider: måndag-fredag 8-16