För dig som jobbar på en kommun och har frågor om en arbetssökande

När du jobbar på en kommun kan du själv hämta uppgifter om arbetssökande via SSBTEK och tjänsten AFLI. Du får då tillgång till uppgifterna direkt på din dator.

Om de uppgifter du behöver inte finns i SSBTEK kan du använda formuläret på den här sidan för att begära ut personuppgifter eller andra handlingar. Vi lämnar ut uppgifter som behövs i kommunens handläggning efter att en begäran har kommit in och sekretessprövats.

Viktigt att tänka på: Använd inte formuläret om din begäran gäller en person med skyddade personuppgifter, barns behov av skydd eller rikets säkerhet. Kontakta oss då istället via telefon.

Formulär för begäran

Alla obligatoriska fält är uppmärkta med (obligatorisk uppgift).











Finns giltigt samtycke inskickat och inregistrerat hos Arbetsförmedlingen? (obligatorisk uppgift) * (obligatorisk)
Finns giltigt samtycke inskickat och inregistrerat hos Arbetsförmedlingen? (obligatorisk uppgift)


Om ärendet gäller en person med skyddade personuppgifter kan du inte använda formuläret utan ska kontakta oss på telefon istället. * (obligatorisk)
Kan du intyga att ärendet inte gäller en person med skyddade personuppgifter? (obligatorisk uppgift)
Om ärendet gäller en person med skyddade personuppgifter kan du inte använda formuläret utan ska kontakta oss på telefon istället.

Du måste godkänna att vi får ta emot dina kontaktuppgifter * (obligatorisk)
Du måste godkänna att vi får ta emot dina kontaktuppgifter

Hantering av personuppgifter

När du fyller i formuläret sparar Arbetsförmedlingen dina kontaktuppgifter. Vi gör detta bland annat för att kunna kontakta dig i ärendet. Här kan du läsa mer om hur vi hanterar dina personuppgifter och vilka rättigheter du har:

Så hanterar vi dina personuppgifter