Logga in
Välj om du vill logga in som arbetssökande eller som arbetsgivare.
Hjälp att logga in
Problem att logga in?
Vid problem med bank-id eller Freja
Om du behöver hjälp med att använda ditt bank-id eller Freja behöver du kontakta supporten hos det företag där du skaffat din e-legitimation.
Vid problem med Skatteverkets id-kort
För att använda Skatteverkets id-kort som e-legitimation måste du ha en dator och en kortläsare. Det är AB Svenska pass som utfärder e-legitimation på Skattteverkstes id-kort.
Support för Skatterverkets id-kort AB Svenska Pass (skatteverket.se)
Vid problem med användarnamn och lösenord
Kontrollera att du inte har Caps lock på när du loggar in. Lösenord och användarnamn känner skillnad på stora och små bokstäver.
Har du ändrat ditt lösenord tar det ungefär fem minuter innan det nya lösenordet fungerar.
Att logga in från ett annat annat EU-land med Foreign e-id
För att använda Arbetsförmedlingens digitala tjänster om du befinner dig i ett annat land i Europa behöver du ha ett e-legitimation kopplat till ett svenskt personnummer eller samordningsnummer. Det går inte att använda en internationell e-legitimation för att nyttja våra digitala tjänster.
Saknar du e-legitimation?
Det är lätt att skaffa en e-legitimation. Det finns tre statligt godkända e-legitimationer som du som privatperson kan skaffa. Här kan du läsa mer om vilka e-legitimationer som finns och vad som gäller för den e-legitimation du väljer att skaffa.
Skaffa e-legitimation (elegitimation.se)
Om du inte kan eller vill använda e-legitimation kan du logga in på
arbetsformedlingen.se genom att skapa ett användarnamn och lösenord. Tänk på att du inte får full åtkomst till alla våra digitala tjänster med användarnamn och lösenord, för det krävs det att du har en e-legitimation.
Vid inloggning med e-legitimation använder vi Twoday som leverantör av säker inloggning.