
Inkassohandläggare med start omgående sökes
Ikos Capital AB
Inkassohandläggare
Kommun: Göteborg
Korta fakta om jobbet
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
- Inkassohandläggare - 1-2 års erfarenhet
Om jobbet
Inkassohandläggare till Ikos Capital AB
Ikos Capital är ett snabbt växande finansbolag som grundades 2021 och specialiserar sig på finansförmedling, inkasso- och reskontratjänster. Hos oss på Ikos Capital får du möjlighet att arbeta i en stimulerande och utvecklande miljö. Vi värdesätter personlig drivkraft och en arbetsplats där alla tar ansvar för att skapa en trivsam atmosfär.
Vi söker nu en driven och ansvarstagande inkassohandläggare till vårt team. Tjänsten passar dig som gillar kundkontakt och att ta sig an nya utmaningar. Vi söker dig som gillar att arbeta i team men som inte är rädd för att ta egna initiativ om så krävs.
Dina arbetsuppgifter:
Du kommer att hantera egna bolag och affärsrelationer med riskmedvetenhet och hög servicegrad.
Arbetet omfattar sedvanlig inkassohandläggning samt hantering av både komplicerade och tvistiga uppdrag. Detta ställer tydliga krav på både noggrannhet och flexibilitet i din framtoning och i dina kontakter med uppdragsgivare såväl som gäldenärer.
Du arbetar med kravutskick, amorteringsplaner, matchning av inbetalningar, kreditbedömningar, bearbetning av ärenden för eventuellt betalningsföreläggande och indrivning via Kronofogdemyndigheten eller annan rättsmyndighet, inkommande samtal, korrespondens samt långtidsbevakning av fordringar.
Vi söker dig som har:
- Erfarenhet av reskontrahantering, inkasso eller redovisning (eller motsvarande arbetsuppgifter).
- Tidigare erfarenhet av kundtjänst inom relevant bransch.
- Du har god telefon- och datorvana.
Personliga egenskaper:
Du är en ansvarsfull person som arbetar noggrant och effektivt då arbetssituationen periodvis kommer att kräva korta ledtider. Du är därför en flexibel person som på ett enkelt sätt anpassar dig till rådande situation. Vidare har du ett gott ekonomiskt sinne och kan visa prov på affärsmässigt sunda beslut.
Som person är du ambitiös, snabbtänkt och har en god förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt. Du känner dig förtrogen med hantering av olika IT-system. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper som till exempel servicekänsla och samarbetsförmåga.
En lösningsorienterad inställning och en vilja att bidra till ett positivt arbetsklimat.
Arbetstider och omfattning:
· Start: Omgående
· Omfattning: Heltid, 100 %
· Placering: Marieholmsgatan, Göteborg
· Ersättning: Fast lön
Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: info@ikoscapital.se
Sista ansökningsdatum: 2025-02-16
För frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Özlem Karaman, 010-682 00 30, ozlem@ikoscapital.se