Pressmeddelande, 17 oktober 2017

Rekryteringsmässa i Lund lockar ännu fler företag inom Life Science i Öresundsregionen

Life Science-branschen är viktig för Öresundsregionen, men har samtidigt svårt att rekrytera rätt kompetens. Förra årets rekryteringsmässa på Medicon Village i Lund blev så uppskattad att det blir en ny mässa i år. Torsdag den 19 oktober rekryterar ett 20-tal arbetsgivare inom biologi, medicin, kemi och de tvärvetenskapliga fälten. Arrangörer för rekryteringsmässan är Arbetsförmedlingen, Medicon Village, Crossborder Öresund och Science Skills.

Tre timmars möten mellan arbetssökande och arbetsgivare ska göra det enkelt och effektivt att hitta kompetens och arbete.

Immunovia är ett av företagen som deltog även förra året.

– Ett effektivt och snabbt sätt att komma i kontakt med många kvalificerade sökande. Vi lyckades rekrytera en ny medarbetare och dessutom får företagen möjlighet att visa upp sin verksamhet. Eventet var mycket välorganiserat av Arbetsförmedlingen och vi kommer att delta igen i år, säger Mats Grahn, VD på det börsnoterade företaget Immunovia.

Det samarbete som Storköpenhamn och Skåne har bedrivit sedan 2015 genom ett Crossborder Life Science-projekt har varit framgångsrikt. Det har underlättat spridningen av jobbmöjligheter för erfaren arbetskraft och nyutexaminerade.

Alla intresserade är välkomna på Life Science-mässan. Ta med cv. Information om företag och kravprofiler finns här (reservation för sena ändringar)

Tid: Torsdag 19 oktober klockan 10-13
Plats: Medicon Village, Scheelevägen 2, Lund

Pressträff vid caféet kl 11:
Krassimir Alexiev, arbetsförmedlare, Miguel Salvador, Crossborder Öresund och Anette Orheim, kommunikationschef, Medicon Village.

För information:
Krassimir Alexiev, arbetsförmedlare, Arbetsförmedlingen Lund  010-488 70 77