Informationsutbyte unga i kommuner (INUK)
INUK, Informationsutbyte unga i kommuner, är ett system som på ett enkelt sätt följer upp insatser som Arbetsförmedlingen och kommunerna gör tillsammans för unga arbetssökande mellan 16 och 24 år.
Syftet med INUK är att få rikstäckande statistik för jämförelser och följa upp insatser för unga inom kommunal och statlig regi. Läs mer om INUK:
Delegationen för unga och nyanlända till arbete (DUA)
Nationellt statistikverktyg för uppföljning av unga (SKL)
Anslut din kommun
Tjänsten nationellt systemverktyg för uppföljning innebär en förenklad och mer säker hantering av informationen. Det ökar också effektiviteten i handläggningen hos kommuner och myndigheter.
För att kunna använda tjänsten krävs en anpassning av kommunernas verksamhetssystem. Kommunen behöver teckna en överenskommelse med Arbetsförmedlingen innan anslutningen. Arbetsförmedlingen ansvarar för den tekniska förvaltningen och driften av tjänsten.
Ladda ner överenskommelsen Pdf, 3 MB.
Mejla eller skicka överenskommelsen till:
Arbetsförmedlingen, Informationssamverkan, Förvaltning INUK, It-avdelningen, Sektionen Integration, 113 99 Stockholm