Kvinna med ipad
22 oktober 2020

Kommunikationsinsats ska stötta arbetssökande under pandemin

Arbetsförmedlingen genomför en större kommunikationsinsats för att fler arbetssökande ska hitta till och kunna nyttja våra digitala tjänster och expertkunskap. Målet är att underlätta för arbetssökande som är i behov av stöd.

 

I och med corona-pandemin har både ungdomar och vuxna ställts inför nya utmaningar på arbetsmarknaden. Arbetsförmedlingen genomför nu en kampanj som ska få fler arbetssökande att upptäcka våra verktyg och den expertkunskap vi erbjuder kring jobb och utbildning. Framförallt våra digitala tjänster och resurser på webbplatsen som arbetssökande kan använda på egen hand kommer att lyftas i satsningen.

Huvudbudskapet är: ”Vi stöttar dig med verktyg, tips och råd.”

Från och med vecka 43 lanseras ett antal aktiviteter i köpta medier, bland annat i TV4, TV4 Play, och i sociala medier. Kommunikationssatsningen pågår till och med vecka 53.