30 november 2018

Nya telefonnummer till Arbetsförmedlingen från 6 december – färre ingångar för snabbare hjälp

Från och med den 6 december har vi på Arbetsförmedlingen nya telefoningångar för arbetssökande, arbetsgivare, leverantörer, samarbetspartners och andra myndigheter. Nu får du hjälp med alla dina ärenden via ett och samma telefonnummer.

Från och med den 6 december är Arbetsförmedlingens fem huvudsakliga telefoningångar:

• Arbetssökande tel: 0771-416 416 (vardagar kl. 8-17)
  • Deltagare i etableringsprogrammet tel: 0771-860 100 (vardagar kl. 10-16)
  • Arbetsgivare tel: 0771-508 508 (vardagar kl. 8-17)
  • Myndigheter och leverantörer tel: 0771-717 717  (vardagar kl. 8-16)
  • Växeln tel: 0771-600 000 (vardagar kl. 8-16)

Som ett steg i Arbetsförmedlingens utveckling av vår telefonservice minskar vi antalet telefonnummer in till våra olika servicefunktioner. Syftet är att våra kunder och samarbetspartners ska få hjälp med alla sina olika ärenden via en telefoningång, istället för att behöva hålla reda på flera olika telefonnummer. De nya telefoningångarna börjar gälla från och med den 6 december. På respektive telefoningång kan man få hjälp med allt från jobbsökande eller rekrytering till ekonomifrågor, ersättning, teknisk support, resor, varsel och mycket mer.

Förändringen innebär att våra tidigare direktnummer för ekonomi- och fakturafrågor, resor, varsel, teknisk support med mera tas ur bruk den 6 december.