30 april 2018

Kampanjfilmen Gör plats nominerad i internationell reklamtävling

Arbetsförmedlingens kampanjfilm Gör plats är nominerad i en av världens största reklamtävlingar, New York Festival International Advertising Awards. Gör plats tävlar om priset för bästa film i kategorin "Politics and government" och för bästa filmhantverk i kategorin "Best use of music".

Gör plats har valts ut av en jury med 417 representanter från 57 länder att tävla om finalplatserna. Med tävlingsbidrag från 51 länder räknas New York Festival Advertising Award som en av världens största inom reklam och marknadskommunikation. Prisutdelningen är den 17 maj på Broadway i New York.

– Det är verkligen jätteroligt att Arbetsförmedlingens kampanj uppmärksammas internationellt, inte minst då det kan bidra till en mer positiv bild av Arbetsförmedlingen, säger Mikael Hvinlund, kommunikationsdirektör på Arbetsförmedlingen, och fortsätter:

– Syftet med kampanjen är att få fler arbetsgivare att se kompetensen hos personer med funktionsnedsättning så att fler får jobb. Vi vet att många arbetsgivare känner sig osäkra att anställa, så ju mer uppmärksamhet vi kan få kring den här frågan, desto bättre är det, säger Mikael Hvinlund.

Mer information

Kampanjen Gör plats!