- Start
- / Om oss
- / För leverantörer
- / Administration för leverantörer
Administration för leverantörer
Kontaktvägar för dig som är eller är på väg att bli leverantör till Arbetsförmedlingen.
Frågor om avvikelserapportering
Under länken nedanför hittar du vanliga frågor och svar om varför leverantörer ska skicka avvikelserapporter och hur du praktiskt ska tillämpa riktlinjerna för avvikelserapportering i olika situationer.
Rapportera frånvaro och andra avvikelser till Arbetsförmedlingen
Frågor om leverantörsportalen och Peppol
Frågor och svar om rusta och matcha
Allmän information om e-handel:Elektroniska fakturor och handel
Tekniska beskrivningar om order och faktura:E-post vid frågor om leverantörsportalen och Peppol:
- Skriv ”leverantörsanslutning” i ärenderaden om du har frågor kring förändringar i er elektroniska uppsättning.
- Skriv ”leverantörsportal” respektive ”Peppol” i ärenderaden beroende på vilken lösning din fråga avser.
Frågor om order och fakturor
Frågor och svar om rusta och matcha
Tekniska beskrivningar om order och faktura:E-post vid frågor om order och fakturor:
- Skriv ”order och faktura” i ärenderaden samt vilken tjänst din fråga gäller (exempelvis ”rusta och matcha” eller ”karriärvägledning”).
Ekonomistöd övrigt
Frågor och svar om rusta och matcha
E-post till ekonomistöd i övriga frågor:
- Skriv ”övriga frågor” i ärenderaden samt vilken tjänst din fråga gäller (exempelvis ”rusta och matcha” eller ”karriärvägledning”).
Informativ rapport
Du som är leverantör av rusta och matcha kan från den 1 december skicka in informativ rapport via ”Mina sidor för fristående aktörer”. Du hittar den informativa rapporten under rubriken ”rapportering” i deltagarinformationen i ”Mina sidor för fristående aktörer”.
Användarstöd: Mina sidor fristående aktörerut Powerpoint, 21 MB. (Powerpoint, 21 MB)
Felaktig utbetalning
Mejla oss om du är leverantör och har fått för lite betalt, fått för mycket utbetalt eller inte fått utbetalt alls. Beskriv ärendet i mejlet med hjälp av följande rubriker:
- Vad har hänt?
- Vad är gjort?
Det är viktigt att du anger både ärendenummer och det KA-nummer som ärendet gäller.
E-post vid felaktig utbetalning
Ring till oss på telefonnummer 0771-717 717 om du har frågor. Du når oss måndag-fredag klockan 9-16.
Tekniska problem med webbstöd
Använd formuläret för att rapportera problem med KA webbstöd eller Mina sidor för fristående aktörer. Till exempel vid problem med att logga in, din behörighet eller registrering av uppgifter.
Rapportera problem med webbstöd för leverantörer (formulär)
Vid akuta problem kan du ringa oss på telefonnummer 0771-717 717 måndag-fredag klockan 9-16.
Frågor kring upphandling och avtal
- Frågor som rör ert avtal med Arbetsförmedlingen hänvisas till avtalsansvarig som står på det aktuella kontraktet.
- Frågor som rör en pågående upphandling hänvisas till frågor och svar funktionen i TendSign för den aktuella upphandlingen.
Tekniska problem med Tendsign
Om du har problem med upphandlingsverktyget Tendsign, till exempel med att logga in eller med att lämna anbud kan du mejla supporten på Tendsign.
Handlingar och samarbetsavtal
Handlingar som samarbetsavtal med underleverantör, uppsägning av avtal, hyresavtal med mera skickas till avtalsförvaltning.
Ge oss dina synpunkter
Vi tar gärna del av dina synpunkter, de är viktiga för vårt utvecklingsarbete. Det gäller såväl klagomål och förslag som något du tycker är bra. Tack för att du hjälper oss att förbättras.